Kreatyna w sporcie – dlaczego warto ją stosować?

Kreatyna

Kreatyna, zaraz po białku jest najważniejszym suplementem dla osób aktywnie fizycznych. Często zdarza się, że osoby rozpoczynające swoją przygodę ze sportem nie wiedzą jak dawkować tę substancję, aby uzyskać pożądane efekty. Czym jest kreatyna i jak poprawnie ją stosować?

 

Kliknij i zobacz dostępne Kreatyny

 

Czym jest kreatyna?

 

Wiele długoletnich badań potwierdziło tezę, że kreatyna jest najbezpieczniejszą substancją wśród wszystkich dostępnych na rynku suplementów diety. Dowodem na to jest fakt, iż składnik ten występuje w każdym organizmie ludzkim, a dokładniej w 95% gromadzi się w tkance mięśniowej.

 

Główną funkcją kreatyny jest zapewnienie mięśniom należytej energii, która niezbędna jest w przypadku osób uprawiających intensywne sporty. Warto wspomnieć, że substancja ta bierze też udział w syntezie nowopostałych cząsteczek białek, wskutek czego przyjmuje formę niezywkle ważnego elementu regeneracji potreningowej.

 

Jak suplementować kreatynę?

 

Mimo wielu opinii mówiących o tym, że opcjonalna dawka kreatyny dla każdego człowieka wynosi 5g, wielu sportowców posiada indywidualną teorię. Największe światowe sławy z dziedziny kulturystyki, a także lekarze specjaliści twierdzą, iż każda osoba powinna dostosować dawkę przyjmowanej substancji do masy swojego ciała. W ten sposób przyjęto, że prawidłowa suplementacja wynosi 1g kreatyny na 10 kg masy własnej.

 

Warto zaznaczyć, że liczne badania wykazały największe działanie kreatyny w sytuacji, gdy zostaje ona przyjmowana wraz z innymi substancjami (białkiem, węglowodanami, tauryną itp.). Właśnie z tego powodu, każda aktywnie fizyczna osoba powinna zadbać o to, aby kreatyna nie była zażywana osobno (w takim przypadku wykazuje słabą efektywność).

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*